dimarts, 19 de novembre del 2013

La fotografia: el territori que ens identifica

Hola,

Avui han començat les exposicions del treball Identitat i Territori. Aquest treball consistia en trobar un punt en comú o que t’identifiques amb la parella i expressar-ho a la resta, fent ús dels diferents llenguatges treballats als dos mòduls, COED i GTIC, al llarg de tot el semestre. La meva companya Dèbora i jo hem estat el quart grup en exposar. El nostre treball titulat La vida a través d’un visor tractava sobre la fotografia i la nostre manera de veure la vida des del moment que ens pengem una càmera i comencem a fer fotografies. Al llarg de la presentació hem parlat de les nostres càmeres, dels sentiments i sensacions que experimentem quan fotografiem i dels tipus de fotografies que ens agraden més fer: fotografies record i fotografies a objectes.

Considero que el volum de la meva veu ha estat baix durant tota l’exposició i pel que fa el llenguatge oral emprat a l’hora de parlar en públic, molts cops no ha estat del tot correcte.

Tot i que m’han dit molts aspectes que hauria de millorar i tenir en compte de cara a les properes exposicions, he gaudit molt fent aquest treball i m’ha agradat i satisfet molt com a persona, poder compartir una de les meves aficions amb la resta de companys de classe.

A continuació, podeu veure el Prezi que hem fet servir per fer la nostra presentació.



Al acabar de fer l’exposició i de rebre alguna felicitació per part d’alguns dels meus companys, m’he plantejat aprofundir una mica més en el tema de la fotografia cursant un curs orientat de cara als fotògrafs aficionats. He estat explorant diverses pàgines web i ha hagut una que m’ha despertat especial interès per la seva oferta formativa i pels més de 25 anys d’experiència. Aquesta és l’escola superior de fotografia GrisArt de Barcelona, on ofereixen diferents propostes educatives depenent dels teus interessos. El curs que podria complir els meus requisits, és el curs bàsic de fotografia per a aficionats. Aquest curs té una duració de 20 hores i el temari és molt complet:

Captació
  • La càmera: Comportament i components.
  • Fotometria.
  • Les òptiques.
  • El flaix.
  • Principis de composició fotogràfica.

Posproducció
  • Conceptes bàsics de la imatge digital: mida, resolució i formats de arxiu.
  • Gestió de las imatges amb Adobe Bridge.
  • Tractament digital de la imatge con Adobe Photoshop: eines bàsiques de retoc, ajustos lumínics i ajustos tonals.

Si algú de vosaltres està interessat en aquests cursos, us deixo la pàgina web perquè li podeu fer un cop d’ull: http://www.grisart.com/es/estudios_fotografia/curso_basico_fotografia.php

De moment no disposo de temps suficient per cursar aquest curs, però no descarto fer-ho el proper estiu.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada