dijous, 14 de novembre del 2013

Pràctiques a l'Escola Bressol La Riereta

Hola!

Avui m’agradaria compartir la meva experiència de pràctiques a l’Escola Bressol La Riereta de Mataró. Tot i que han estat només dos dies, han sigut molt intensos i plens d’emocions.


Com ja he explicat en entrades anteriors, des de la Setmana de Pràctica i Reflexió Educatives que ha organitzat la facultat pels alumnes de magisteri, se’ns ha proposat fer dos dies de pràctiques a una escola o centre d’ensenyament acompanyats pels nostres padrins. En el meu cas, he estat a una Escola Bressol d’infants de 4 mesos fins als 3 anys d’edat. Una Escola Bressol que té 1 aula de lactants, tres línies o aules de p-1 i tres aules de p-2. Per tant, parlem d’una Escola Bressol amb un gran nombre d’infants, concretament 115 infants. Amés he compartit aquesta experiència amb la meva padrina l’Anna Dalmau, alumne de tercer curs d’Educació infantil de la facultat Blanquerna i amb els infants de p-2, la classe dels ocells acompanyats per la seva mestre Maika.

El primer dia ens va rebre a la sala d’estar la Dolors, directora de l’Escola Bressol. Ens va convidar a fer un tom pel centre, ensenyant-nos tots els espais. L’escola disposa de set aules, amb canviadors i dormitoris integrats a dins de les aules en un espai diferenciat. Amés disposa de cuina pròpia, sala d’usos múltiples on es duen a terme les sessions de psicomotricitat i les festes amb les famílies i un gran pati on els nens i nenes passen gran part del temps jugant. Quans vam acabar de veure l’escola ens va convidar al seu despatx i ens va repartir un papers on ens donaven la benvinguda, ens explicava les pautes a seguir pels alumnes de pràctiques, ens explicava a través d’un tríptic les característiques de l’escola i el procés de familiarització que segueixen amb els infants a l’inici de curs. Tot seguit, ens va acompanyar a les nostres aules.

L’experiència que he viscut al llarg d’aquest dos dies la qualificaria de molt bona. La relació amb els infants i la mestre a estat molt bona, tot i que al principi costava una mica que els infants s’apropessin. Poc a poc, van anar agafant confiança i en van donar l’oportunitat de conèixer-los millor. He pogut veure un altre tipus d’escola i diferents formes de treballar. Al llarg d’aquest dos dies, m’he adonat que és una escola on es treballa molt la relació família -escola, on no segueixen una metodologia fixa, sinó que engloben moltes. També treballen molt a partir de les rutines quotidianes i aquestes activitats ocupen bona part del dia, amés del joc.


Per acabar, m’hagués agradat poder compartir un PowerPoint que he fet presentat l’escola, però per motius de privacitat d’imatge no pot ser.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada