dimarts, 22 d’octubre del 2013

La curació de continguts: Scoop.it

Hola,

Avui us vull parlar sobre la curació de continguts, que fa uns dies el professor ens va estar explicant a la classe de GTIC. Quan parlem de curació de continguts, parlem d’aquella “activitat de filtrar, agrupar i compartir els continguts sobre un tema que es troben a la xarxa”. Una de les eines que des del mòdul se’ns ha ofert per realitzar aquest filtratge és el Scoop.it.


Scoop.it és una eina que ens dóna l’oportunitat de reunir, ordenar i compartir continguts de portals d’Internet de manera molt visual. Amés, disposa d’un sistema de subscripció per poder rebre notícies o novetats relacionades amb temes d’interès propi i permet seguir altres usuaris i que et segueixin. 
Per saber-ne més, si cliqueu aquí s’explica el concepte aprofundint més sobre el tema.

A continuació veureu un vídeo on es pot veure com una persona molt interessada sobre un tema en concret, arriba a parar al Scoop.it i queda molt satisfet.

Com el noi del vídeo, ens vam crear un compte al Scoop.it i vam haver de buscar un tema que ens interesses relacionat amb l’educació per filtrar, agrupar i compartir la informació en el nostre blog. El tema que vaig escollir va ser la estimulació primerenca, ja que és un tema del qual he sentint molt parlar i m’interessa molt. A partir d’aquí, vaig crear en el meu compte de Scoop.it un “Topic” sobre aquest tema. Regularment la web em facilita molta informació que em serveix per anar ampliant els meus coneixement sobre el tema. Jo només selecciono aquella que considero més interessant i vaig fent Scoop.it, que van apareixen en el meu perfil de la pàgina. Si ho desitjo també puc anar afegint comentaris a les publicacions que vaig fent.


Us convido a tots a que us feu un Scoop.it! Si cliqueu aquí, us deixo un tutorial per aquells que esteu interessats en fer-vos un compte.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada