Hola a tots i totes!
Fa uns dies vam llegir el capítol 1 del llibre:
FERRÉS, J. (1992). Vídeo y educación. Ed. Paidós. Barcelona. Aquest primer
capítol tracta del llenguatge audiovisual. El primer apartat “El miedo al
cambio”, ens parlar dels canvis i avenços en la societat. Aquest és un tema
que em sembla interessant perquè et permet imaginar i pensar en com seran els
teus futurs alumnes.
El segon apartat “Un nuevo hombre”, tracta
dels dos hemisferis que controlen el nostre cervell, per una banda, tenim l’hemisferi
dret que controla la part esquerra del nostre cos i és l’encarregat de
reconèixer els rostres i de la reconstrucció de conjunts de dimensions
artístics. D’altre banda, tenim l’hemisferi esquerra que controla la
part dreta del cos i és l’encarregat de la lectura, l’escriptura, el càlcul,
l’aritmètica, les classificacions, etc.
El que en vols transmetre aquest apartat és que en
l’època romana s’utilitzava molt més l’hemisferi esquerra que no pas
l’hemisferi dret, però gràcies als mitjans de masses de l’era electrònica
aquest “nuevo hombre” està desenvolupant molt aquest últim hemisferi.
El tercer apartat “Un nuevo modo de conocer”, ens
explica la forma de pensar i d’actuar de les persones que han patit el canvi de
l’era electrònica i la nova forma de pensar i actuar de les persones, sobretot
joves, que han nascut ja amb aquest canvi i s’han adaptat sense cap problema.
Jordi Ferrés proposa un nou llenguatge: el
llenguatge audiovisual. El llenguatge audiovisual és aquell que es transmet a
partir d’imatges d’emocions, com per exemple: felicitat, alegria, passió,
ràbia, ira, odi, enuig, por, etc. Així doncs, ens centraríem en llegir un text
i en mirar una imatge:
Llegir un text= imatges – emocions – idees
Mirar una imatge/veure un vídeo= imatges – emocions
– idees
Per concloure, el que vull transmetre amb aquesta
entrada és que l’important no és el mitja que utilitzem per expressar-nos, sinó
com ens volem expressar. Com a futura mestres hauré de respondre constantment
aquestes dues preguntes:
- Què vull transmetre?
- De quina manera?
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada